Altres viatges   |   Utilitats
Cabecera

Filipinas

Dumaguete, Negros

Ferry des de Siquijor a DumagueteFerry des de Siquijor a Dumaguete Vigésimocuarto día Avui anem a Dumaguete, cal tornar la moto al port de Larena i després agafar un tricicle fins Siquijor poble, des d'on surt el ferri a les 10:50, però abans pararem a Cafè José a esmorzar. O almenys aquest era el pla fins que agafem la moto i als cinc minuts punxem la roda del darrere. Intentem trucar a la companyia de lloguer, però no hi ha cobertura. Parem una moto per usar el seu telèfon, però el mateix resultat. Parem una ranxera on van dos vilatans, els expliquem la situació i s'ofereixen a portar-nos a Larena pel cost de la gasolina. Entre els tres pujem la moto darrere, on ens asseiem Rosa i jo, que compartim espai amb el gos d'un d'ells. Vint minuts més tard arribem sense novetat i sense esmorzar. Els donem 500 PHP. No hi ha ningú al moll on lloguem la moto, truquem i ens diuen que envien a algú en deu minuts. Es posa a ploure. Arriba algú en un tricicle a qui fem entrega de la clau i li fem saber que hi ha una roda punxada. Amb ell mateix ens anem a Siquijor per 200 PHP. Li paguem el dia extra que hem tingut la moto i ens neguem a pagar per la reparació del pneumàtic, és un clar cas de manca de manteniment i a més ja hem pagat la grua.
Esmorzar al port de Siquijor Port de Siquijor Port de Siquijor Port de Siquijor Port de Siquijor
Esmorzem en un restaurant de bufet del port. El ferri de Oceanjet (250 PHP + 14 PHP taxes) surt puntual i trigues uns 45 minuts a arribar al moll Dumaguete, que està en un extrem del Boulevard Rizal, a deu minuts caminant del centre.
Dumaguete és una ciutat ben diferent a altres grans urbs filipines com Cebu i Manila, es respira un ambient relaxat, hi ha un bonic passeig marítim (Boulevard Rizal) a l'ombra d'acàcies i palmeres, ple d'hotels, restaurants, cafès, bars i venedors locals, molt agradable per passejar, sobretot a partir de mitja tarda. Perdices St, el carrer paral·lel, és ple de botigues, centres comercials i cadenes de menjar ràpid. Les voreres són amples i el trànsit moderat, encara que bé és cert que no hi ha pràcticament res a veure.
Rizal Boulevard, Dumaguete Rizal Boulevard, Dumaguete Rizal Boulevard, Dumaguete Rizal Boulevard, Dumaguete Rizal Boulevard, Dumaguete
The Bricks Hotel, DumagueteÉs una ciutat universitària, potser per això el seu ambient modern i cosmopolita. El primer que es veu quan arribes al centre és la Silliman University, la universitat protestant més antiga de Filipines. Davant d’ella esta l'hotel hotel The Bricks, 2.800PHP, pagament amb targeta, les barates han volat des que el varem mirar aquest matí. Habitació doble amb aire condicionat, ampolles d'aigua, tetera, TV, nevera i bany privat. Esmorzar inclòs. Ben situat a cinc minuts caminant del port i 15 en tricicle de l'aeroport. Mirem també el hotel Residencia al Mar, però les habitacions barates no tenen finestres.
Aquino Freedom Park, DumagueteRizal Boulevard, DumagueteLa nostra primera visita és Aquino Freedom Park, del que havíem llegit que era un bon lloc per provar delícies locals. De parc té poc, més aviat és un descampat abandonat, pel que fa al menjar, hi ha una dotzena de paradetes on venen algunes delicatessen que no havíem provat fins ara, com pinya fregida, rotllets de verdures o ous de perdiu.
Rizal Boulevard, Dumaguete Parque Quezón, Dumaguete Rizal Boulevard, Dumaguete Catedral de Catalina de Alejandría, Dumaguete Rizal Boulevard, Dumaguete
Prenem un tricicle fins al Campanar (20 PHP), en Perdices St, el monument més famós de la ciutat. Va ser construït el 1811 per a anunciar la celebració de misses en una església que ja no existeix, i per avisar de les incursions de pirates moro procedents de Mindanao. Al costat d'ell es troba la Catedral de Caterina d'Alexandria, i al davant el parc Quezon, on alguns arbres centenaris donen una bona ombra. Fem algunes compres a Lee Plaza, l'equivalent a Dumaguete del Corte Inglés, i fugim de la calor prenent un deliciós xocolata float en un  Restaurante Jollibee.
Rizal Boulevard, Dumaguete Campanari, Dumaguete Rizal Boulevard, Dumaguete Rizal Boulevard, Dumaguete Aquino Freedom Park, Dumaguete
Rizal Boulevard va cobrant vida conforme es fa fosc, al llarg dels seus 800 mts, es veuen parelles passejant, asseguts en algun banc mirant el mar, gent corrent o patinant, jugant al frizzbee per equips en els camps que hi ha al final del passeig, o picant alguna cosa dels venedors de fruita, fruits secs i balut.
Rizal Boulevard, Dumaguete Broquetes barbacoa, Aquino Freedom Park, Dumaguete Silliman University, Dumaguete Gyozas, Aquino Freedom Park, Dumaguete Rizal Boulevard, Dumaguete
Rizal Boulevard, DumagueteRizal Boulevard, DumagueteEn el mateix Boulevard Rizal, davant de l'hotel, es tallen uns 200 mts al trànsit i es munten llocs ambulants de menjar, amb petites taules i cadires de plàstic per a la clientela. L'oferta és la mateixa en tots, quatre tipus de broqueta i balut,(ou d'ànec ja fertilitzat, cuit amb el seu embrió a dins, és com menjar-se un ou dur amb sorpresa). Cal cascarlo per dalt, retirar una mica de closca, afegir sal i xuclar amb força per empassar primer tot el líquid, després es va pelant l'ou i menjant el seu contingut. Enfront dels llocs ambulants de broquetes, a la zona de vianants, també venen fruita, fruits secs i gyozas. Resumint, si vols menjar local, bo i barata, aquest petit mercat és la millor opció.