Altres viatges   |   Utilitats
Capçalera

NEPAL

Trekking Dhampus

Com no disposem de molt temps optem per un trekking curt de dos dies, i dedicar el tercer a un curt rafting. Assessorats per Krhisna, el guia que ens ha ofert Travel Inn Hotel per 20$ diaris, farem una caminada fins a Dhampus. És una caminada curta i fàcil doncs no requereix d'equipament especial, ni sacs de dormir ni material d'acampada, doncs allí hi ha un petit refugi amb cuina, llits, mantes i aigua calenta. El passeig transcorre pujol a dalt a través del bosc, travessant petits pobles i terrasses d'arròs, fins a després de 5-6h arribar a la nostra destinació a 1.640 mts d'altitud. Des d'allí, si el cel esta clar, es tenen unes estupendes vistes de la nevada serralada del Annapurna. A la tornada, des de Sarangkot, tindrem una altra oportunitat de gaudir d'aquesta part de l'Himàlaia des d'un altre punt de vista.
Rio Seti serpenteando el valle de Pokhara Trekking a Dhampus Machhapuchhre desde Hyangja Trekking a Dhampus Valle de Pokhara
Septimo día 07:15 Rosa porta un bon refredat. Esmorzem, deixem les motxilles a recepció i junt amb Krhisna agafem un taxi fins a a Hyangja, 30 min, 1.100 npr. 10:00 La ruta comença a 800 mts d'altitud pujant a poc a poc fins als 1.640 mts. Durant els primers moments, abans d'endinsar-nos al bosc, veiem els cims de l’Annapurna II i IV, i el Machhapuchhre (Fishtail), muntanya sagrada per als nepalesos per tractar-se de l’estància del déu Shiva. Khrisna ens explica que en els anys 50 un parell d'expedicions van pujar fins a 50 mts del cim, deixant l'ascensió en aquest punt i tornant per respecte a les creences religioses locals. Des de llavors ha estat prohibit als escaladors. La seva esvelta silueta domina el skyline a la regió, amb un cridaner perfil empinat que ho fa especialment atractiu malgrat no ser el mes alt de la zona, 6.993 mts.
Trekking a Dhampus Trekking a Dhampus Trekking a Dhampus Terrazas de arroz cerca de Pedhi Trekking a Dhampus
Tot el camí és a través de pista forestal en bastant bon estat, fa temps que no plou i no hi ha fang ni roderes. Travessem zones de bosc, arrossars i diversos pobles diminuts, de no més d'una dotzena de cases, on es pot prendre un te i fins i tot comprar aigua embotellada. A partir de Phedi la pendent es fa mes pronunciada, i hi ha llargs trams on el camí és reemplaçat per graons. 14:30 Des de Phedi triguem unes 3h a arribar al nostre petit hotel  Dhampus.
Tha Hotel Orchid and RestaurantEscuela de Dhampus, al fondo el Machhapuchhrehotel Tha Hotel Orchid and Restaurant, (4.100 npr, habitació, dos menjars, dos sopars i dos esmorzars a la carta). Hab. espartana, dos llits amb gruixudes i confortables mantes, bany amb aigua no freda, terrassa, i unes immillorables vistes de les muntanyes. No hi ha calefacció però no passem fred. Ambient familiar. Mengem dahli curri de pollastre amb arròs, cervesa Everest i dos tes. Dhampus és un petit poble d'unes 1.500 persones, la majoria d'ètnia gurung, on les possibilitats d'oci són escasses. Havent dinat, mentre Rosa fa la migdiada, dono un relaxat passeig amb Krhisna pel poble i gaudeixo de les vistes de les muntanyes. 19:30 Sopem vegetables noddle soup i mix momo (vegetables, eggs and cheese), acompanyat de raskshi, un licor tradicional nepalès d'elaboració casolana d'un color i sabor semblat al sake japonès, que es prepara a força d'arròs fermentat.
Annapurna South, Annapurna I, Hiunchuli, Machhapuchhre, Annapurna IV y Annapurna II
Tha Hotel Orchid and Restaurant Tha Hotel Orchid and Restaurant Octavo día 06:30 La sort ens acompanya, és la primera sortida de sol clara i sense boira des que vam arribar al Nepal. No podíem haver somiat amb millors condicions. Les muntanyes semblen sorprenentment serenes i properes, poden veure's fins a una quinzena de cims de la serralada de l'Himàlaia, entre el Annapurna South i Namun la Pass, mentre el sol tenyeix de tons daurats els seus alts cims nevats. La sensació de tranquil·litat i assossec és absoluta. Si no fora pel fred podria estar mirant aquest paisatge durant hores.
Annapurna South y Annapurna I desde Dhampus Machhapuchhre desde Dhampus Annapurna IV y Annapurna II desde Dhampus Annapurna I desde Dhampus Annapurna IV y Annapurna II desde Dhampus
08:50 Iniciem el camí de tornada. La marxa transcorre per una pista empedrada, pujol a baix, que ofereix unes fantàstiques vistes de la vall i les terrasses d'arròs. Durant el descens trobem un refugiat tibetà que ven souvenirs. Entre 1959 i 1962 uns 300.000 refugiats van arribar a Nepal després de la invasió del Tibet per part de Xina. Sense ciutadania ni passaport, i per tant cap possibilitat de trobar feina, la majoria sobreviuen amb la venda ambulant i de souvenirs a turistes que confeccionen en els quatre camps de refugiats de la vall de Pokhara. Comprem una polsera per 600 npr, sense regatejar.
Naudanda Naudanda Caravana de caballos desde Mustan Khapradunga Khapradunga
10:00 Arribem a Naudanda un poble al costat de la carretera. En cas de no voler caminar més és la nostra última oportunitat de prendre un bus o cridar a un cotxe perquè vingui a buscar-nos. A partir d'aquí el bosc ho canviem per una ampla pista que travessa diversos pobles. Són pobles amb poca població i molt allargats, les cases es distribueixen al llarg del camí envoltats de camps d'arròs, blat i algun que un altre cereal. Ens detenim una estona a Kotmani, a prendre un parell de tes i comprar una ampolla d'aigua. Ens creuem amb una caravana de cavalls que vénen des de Mustan per vendre'ls a Phokara.
Tramo de Phedi a Dampus Mujeres cargando leña cerca de Pedhi Caravana de caballos desde Mustan Descenso desde Dhampus a Naudanda Trekking a Dhampus
Fins a Khapradunga el camí és força pla. Pel marge esquerre del camí discorre una llarga canonada que porta aigua des d'un pou a la muntanya prop de Dhampus, i avui és el primer dia que reben aigua en aquest poble, estalviant a les dones fins a tres hores en la seva tasca diària d'anar a buscar aigua. Les fonts que ens anem creuant estan a vessar.
Parapente en Sarangkot Inaugurando la fuente de agua en Khapradunga La nostra caminada acaba a Sarangkot (1.592 mts), des d'on en dies clars es tenen fantàstiques vistes de les muntanyes d'una banda (avui no és el cas), i per l'altre de la vall de Pokhara i el llac Phewa. Però si el que busques són unes vistes immillorables pots saltar en parapent des d'aquí per 75€/30 min amb instructor. 14:10Ens espera un taxi (1.000 npr) per portar-nos a l'hotel. Rosa està molt congestionada, així que avancem el viatge a Chitwan i el rafting ho provarem de nou des d'allí o des de Kàtmandu.