Altres viatges   |   Utilitats
Capçelera

AFRICA ORIENTAL

Sipi Falls

Vigésimotercer día 11:00 Després d'esmorzar, treure diners en un caixer automàtic, i tafanejar per les botigues que hi ha al costat del Teatre Nacional, dos boda-boda (3.000shs) ens apropen a Old Taxi Park. 12:30 En una hora a omplim el matatu a Mbale (13.000 shs).
Poble al costat de Crows Nest Campsite 14:15 Passem per Jinja. 16:30 Arribem a Mbale. 17:00 A la Plaça del Rellotge, punt de partida dels matatus de "rodalies", pugem a un que es dirigeix a les Sipi Falls (3.000 shs c/u). Va a tope, per primera vegada no esperem a que s'ompli un vehicle. 18:00 El passatge ha anat baixant, i només quedem nosaltres. El conductor decideix que no li surt rendible recórrer els 12 km que queden amb dos passatgers, i ens deixa tirats en una cruïlla de carreteres. 18:02 Comença a ploure. Això millora per moments. 18:20 Aconseguim aturar un boda-boda que per 6.000 shs ens porta, a nosaltres i a les motxilles, muntanya amunt. Fa un fred que pela. Quan arribem 1/2h més tard, ja s'ha fet fosc.
Crows Nest Campsite hotel Crows Nest Campsite, 31.000 shs, dobleamb bany exclusiu, però fora de l'habitació. No hi ha llum elèctrica, ens guiem amb llums d'oli. Habitació neta i sobria, llit doble amb mosquitera, i un banc en forma d'ela ocupant gairebé dues parets. Són petites cabanes que disposen de terrassa amb vistes a les cascades, i bany propi. El porten un grup de joves molt atents. Aigua calenta sota demanda. Sopem a la llum de dues llampares d'oli: 2 bols de sopa de xampinyons, espagueti a la bolonyesa, curri de tomàquet, dos chapattis, i dues cerveses Eagle (per fi ens tornem a trobar).

Vistas desde Crows Nest Campsite
Primera cascada, Sipi Falls Les Sipi Falls són una sèrie de tres cascades, que es troben prop de Kapchorwa, al nord de Mbale, en un dels extrems del Mount Elgon National Park, a prop del mont Elgon i la frontera amb Kenya. El riu Sipi rep el seu nom d'una planta que creix en els seus marges anomenada sep. Molt similar a la banana silvestre, és una planta medicinal on la fulla, d'un color verd translúcid amb un fi nervi de color carmesí, s'usa per al tractament del xarampió i la febre. Les Sipi Falls és una destinació tranquil la de muntanya, allunyat del turisme i les calors de la capital. Trekkings per visitar cascades i coves de la zona, escalar la muntanya Elgon, o simplement gaudir de l'espectacular paisatge.
Vigésimocuarto día 07:30 Deu hores al llit han estat suficients per recuperar-nos del viatge des de Kampala. Baixem a les dutxes comuns perquè no hagin d'escalfar aigua només per a nosaltres, que som els únics clients del campsite. Esmorzem: rolex (ou fregit embolicat en chapatti), i ous remenats amb torrades. Te, cafè i plàtans estan inclosos en el preu de l'habitació.
Primera cascada, Sipi Falls Primera cascada, Sipi Falls Primera cascada, Sipi Falls Primera cascada, Sipi Falls Primera cascada, Sipi Falls
Moses, el nostre guia, davant la primera cascada, Sipi Falls Segona cascada El campsite organitza trekkings pels voltants, 30.000 shs dues persones. Dura quatre hores, i ofereix unes espectaculars vistes de les valls de Karamoja, els pics de la muntanya Elgon, i les cascades de la zona. 10:00 La caminada segueix un itinerari circular que ens portarà fins als peus de dues cascades, ens podem posar, si no fos per la força amb la que cau l'aigua, sota la mateixa cataracta. Passem per diversos poblats, travessem camps de conreu, plàtans, cafè, cabres, vaques i multitud de nens que ens reben al crit de mzungu. L'accés a la primera cascada, de 95 metres d'alçada, és per un estret camí de terra gairebé tot ell costa avall. Per a la segona, de 80 metres, s'ha de pujar el baixat i una mica més. El sol pega fort i a estones es fa dur. Bevem tres litres d'aigua entre els dos. El camí de tornada és un passeig per una pista còmoda i ampla.
14:00 Arribem al campsite. 14:40 Mengem: Bamboo shots in G.nut sauce + rice, beef stew rice + vegetables i dos tés.
Embús a les Sipi Falls Segona cascada, Sipi Falls Segona cascada, Sipi Falls Segona cascada, Sipi Falls Sipi Falls
Camaleó A la tarda plou un parell d'hores, com gairebé cada dia. Des de la terrassa de l'habitació gaudim de l'espectacle mentre ens pelem de fred. Tot just quan deixa de ploure, sortim a passejar. Des de dalt del turó en què s'allotja el campsite, les vistes de la vall amb les muntanyes i cascades al fons són espectaculars. Quan baixem al poble, nens i curiosos ens envolten a cada pas.
Per sopar prenem dos plats de guacamole amb chapatti fregit. L'alvocat aquí és gairebé el doble de gran que el que trobem a Barcelona, i més dolç i cremós. En alguns llocs afegeixen a més algun picant que ajuda a potenciar el sabor. A dormir, ben aviat, com tots els dies.