Altres viatges   |   Utilitats
Cabecera

PERÚ

Del Colca al Lago Titicaca

Vigésimotercer día El bus no surt fins a les 09h30, així que esmorzem amb calma i estem una bona estona amb el cuiner, que ens narra les diferents desgràcies que el van forçar a fugir de Veneçuela a la recerca d'un futur millor, i la vida que ha trobat a Perú.
Vistas desde el Mirador de Antahuilque
Contractem el Bus bus turístic a Puno, 60$, una furgoneta de 20 places que ens porta fins Chivay, des d'on surt l'autobús a Puno, fent algunes parades turístiques en el camí. El preu del bitllet són 10$ fins a Chivay, i 50$ que cobra 4M fins a Puno. La primera parada és el Mirador de Antahuilque, des d'on hi ha unes vistes espectaculars de la vall i les terrasses pre inques. Pagant una petita voluntat a l'amo dels animals, ens fem fotos amb unes alpaques, una blanca i una altra marró, i de forma gratuïta, una senyora ens dóna a provar sancayo, un fruit dels cactus semblant per dins al kiwi, però que té un gust entre agre i àcid.
Mirador de Antahuilque Vistas desde el Mirador de Antahuilque Alapaca en el Vistas desde el Mirador de Antahuilque Iglesia de Maca Plaza de Armas de Maca
Iglesia de Chivay Mercado Municipal de ChivaySeguim 15 o 20 minuts fins Maca, poble turístic amb una gran Plaça d'Armes envoltada de paradetes i una església bastant interessant. L'última parada havia d'haver estat en els Banys Termals de la Calera (15 soles accés), uns deu minuts abans d'arribar a Chivay, però passem de llarg, ja que ningú volia banyar-se. Un cop a Chivay, deixem les maletes a les oficines de 4M Perubus. El grup es va a menjar al restaurant Raices, on només hi ha turistes que paguen preu turista per un menú bufet lliure, per sort és opcional. Nosaltres mengem asseguts en un banc de la Plaça d’Armes la fruita que vam comprar ahir a Cabanacondes. És una plaça àmplia, amb els jardins molt cuidats, alts arbres i seients a l'ombra amb boniques vistes de l'església colonial i les muntanyes nevades darrera d'ella. Al costat de la plaça hi ha el mercat municipal, on venen de tot, roba, artesania i menjar, la secció més interessant. Als venendors ambulants que envolten el mercat compren una selecció de menjar local per al camí: papa farcida, papa dolça, picarones, humita.
Pintura de Juanita en el Mercado Municipal de Chivay Mercado Municipal de Chivay Mercado Municipal de Chivay Mercado Municipal de Chivay Mercado Municipal de Chivay
Mirador de Patapampa
Mirador de Patapampa Mirador de Patapampa Bus 4M Express cobra pel billet 50$, el doble del que és habitual per un trajecte d'aquesta distància, perquè és l'única opció per anar directes a Puno des del Canó del Colca. Si vols més oferta de preus has d'anar a Arequipa, fet que suposa 5 o 6 hores més de viatge. És un bus modern i còmode, hi ha serveis higiènics, porta dos conductors i una hostessa per a un trajecte de sis hores. La majoria del camí transcorre per un altiplà situat entre 3800 i 5000 metres. La primera parada és a Patapampa a 4910 mts d'altitud, el punt més alt entre Chivay i Puno. Des d'aquesta altura es pot apreciar un paisatge de cims nevats i volcans com ara el Misti 5825 mts, Chachani 6075 mts, Ampato 6288 mts, Sabancayo 5976 mts i Chucura 5360 mts.
Vistas desde el autobús Vicuñas en el borde la carretera Laguna de Lagunillas Vicuñas en el Mirador de Patapampa Vistas en Pampa Cañahuas
Vendedora en el Mirador de Patapampa Vendedores en laguna de Lagunillas Aquí es nota l'alçada, tothom parla més baix i et canses abans gairebé sense haver fet res. Continuant amb el recorregut vam passar sobre el volcà Chucura, des d'on també es pot contemplar una sèrie de volcans nans recoberts de pastura. Arribem Pampa Cañahuas, una reserva natural destinada a la protecció de les vicunyes, les quals per la seva fina i suau llana han estat caçades gairebé fins a la seva extinció. Aquí prenem un sandvitx i una infusió de coca, inclosos en el preu. Aquí veiem vicunyes en estat salvatge en els marges de la carretera, de vegades en grups de fins a 50 exemplars. L'última parada és a la Laguna de Lagunillasa uns 4174 mts d'alçada, on es poden contemplar gran quantitat de flamencs, a més d'altres aus locals com xoques i ajoyas. Arribem a Puno a les 19h30.