Altres viatges   |   Utilitats
Cabecera

Filipinas

Alona Beach, Panglao

Decimoséptimo día Sense despertador, ni ajuda de galls, ja estem desperts a les 06:00. Últimes hores a Pamilacan Island. Tornem a turtle point, potser sigui millor Coral Garden i a més està més a prop, però turtle point és gratis i pots anar pel teu compte tot el temps que vulguis. Veiem lionfish, pipefish, morenes, peixos agulla, peixos trompeta, tortugues, angelfish, peixos lloro, peixos pallasso, serps anellades, estrelles de mar, cogombres de mar, peixos diminuts blau fosforescent, peixos globus, grans bancs de peixos petits de diferents colors , eriçons, estrelles de mar corona d'espines, pops, corals, nudibranquis...
Alona BeachKalikasan Dive ResortEsmorzem i als voltants de les 10:00 ens porten en barca fins Alona Beach (1500 PHP, descompte de 300 PHP). Vam trigar 1h30 més o menys, tornem a veure diversos grups de dofins durant el camí, però aquest cop una mica més grans, d'uns de 20-30 individus. En arribar no hi ha embarcador, com la barca és petita ens acosta fins a la riba, on a pocs metres agafem un tricicle (100 PHP) que ens porta fins a l'hotel.
Alona Beach és una platja de 800 metres de llarg en el sud-oest de la petita illa de Panglao, unida per un parell de ponts a Bohol, famosa pels seus excel·lents punts de busseig. Tots els atractius d'aquesta petita població de 2.500 habitants estan relacionats amb la gran diversitat del seu fons marí. A pocs minuts amb bangka, barca tradicional filipina, està Doljo Point, una impressionant paret coral·lina que cau fins als 50 mts amb multitud de peixos d'escull; i poc més enllà les illes de Balicasag, Cabilao i Pamilacan. Des d'aquí també s'organitzen excursions per veure dofins i taurons balena a Oslob. Si ets un viatger responsable i respectuós amb el medi ambient, no hauries de realitzar cap de les dues activitats, la primera perquè en la majoria dels casos es confon albirament amb assetjament; i la segona, perquè els taurons balena es troben allà perquè són alimentats manualment cada dia, trencant així tot el seu instint salvatge i comprometent el seu futur a mig termini.
Bussejant amb Piratas Dive Centre Bussejant amb Piratas Dive Centre Alona Beach Bussejant amb Piratas Dive Centre Bussejant amb Piratas Dive Centre
Alona PawikanAlona PawikanPer norma general mai reservem un allotjament amb antelació, una o dues nits abans mirem per internet les ofertes que hi ha, seleccionem el que ens agrada i anem a veure-ho en directe, ja sabeu, les fotos gairebé mai coincideixen amb la realitat. Però amb Alona Beach vam fer una excepció veient els alts preus que manejaven la majoria d'hotels, vam decidir reservar amb antelació, i va ser un encert. hotel Alona Pawikan, 2,000 PHP. És un bungalou bastant còmode amb bany privat, terrassa, wifi, televisió, tetera, aire condicionat, nevera i una bona terrassa. Esmorzar no inclòs. Disposa d'un bar - restaurant amb una àmplia i bonica terrassa amb taula de billar, i lloguen motos a 500 PHP diaris.  Tot i estar a 15 minuts caminant de la platja, la relació qualitat preu és molt bona.
Restaurante Trudi’s Place és una molt bona opció per menjar a primera línia de platja a bon preu. El personal és amable, i el menjar bo i abundant. Sour and sweet shrimp with pineapple rice, noodles pancit with seafood, calamarsi juice, pinaple shake, 615 PHP. Després de dinar visitem algun centre de busseig per als dos dies següents, havíem indagat ja per internet i un dels que tenia millors crítiques és Piratas Alona Dive Center. En Alona Beach a diferència d'altres llocs no cal comparar preus, ja que són fixos per als 64 centres de busseig que hi ha, 1.500 PHP per immersió, 250 PHP taxes Balicasag i 150 PHP taxes Panglao. Aquí cal mirar la resta. Després de parlar amb Alberto, propietari del centre, la sensació que tenim és d'haver arribat al lloc adequat, parlen espanyol, els equips i vestits estan en bon estat, la barca en bones condicions i l’Alberto és un tio molt maco.
Trudi’s Place Noodles pancit with seafood, Trudi’s Place Pinapple rice, Trudi’s Place Sour and sweet shrimp, Trudi’s Place Alona Beach
Alona Beach, de no ser pel busseig, seria un lloc a evitar. La platja no és bonica ni bona per al bany, els preus són el doble que en qualsevol altre lloc que hem estat a Filipines, i els negocis tradicionals i autòctons han deixat pas a altres orientats a occidentals, molt més lucratius. Els restaurants, bars, hotels, agències de viatge o de lloguer de motos, repeteixen l'estètica i les formes que es veuen en tants llocs del món orientats a un turista motxiller, jove i amb ganes de festa. Molt respectable, fins i tot envejable, però no és el meu target.
Linaw Beach ResortLinaw Beach ResortAlberto ens aconsella anar a Linaw Beach Resort a veure el capvespre. És un bon hotel a 10 minuts amb tricicle (150 PHP) del centre. Tot i no estar allotjat et deixen entrar, travessant el vestíbul i la piscina, fins a la platja on tenen unes còmodes hamaques i un bar on serveixen sucs i còctels a preus raonables. És una bona opció per relaxar-se, veure el capvespre i fugir de l'enrenou de Alona Beach, sense haver de pagar els seus elevats preus.
Decimoctavo día Dia de busseig. Hem quedat a les 08:30 en Piratas Alona Dive Center, com a l'hotel no serveixen esmorzar fins a les 08:00, ahir vam comprar una mica de fruita i pastes en una pastisseria, que vam esmorzar a la terrassa del nostre bungalow.
Avui ens endinsem en l'illa de Balicasag, a uns 30 minuts de navegació de Alona Beach. És una zona protegida, amb pesca restringida i un nombre limitat de registres d'immersió al dia, no es poden realitzar ni batejos ni cursos, només admeten bussejadors certificats. Segurament gràcies a totes aquestes mesures hi ha una gran diversitat marina, aquí és molt fàcil veure tortugues, i el corall es troba en molt bon estat. Inmersión Black Forest. Comencem en un zona poc profunda de sorra i seguim el pendent fins a uns 25 mts. Hi ha una mica de corrent i ens deixem arrossegar per ella. Veiem una dotzena de tortugues, banc enorme de jackfish que ens envolta per complet, peixos ballesta, lionfish, Porcupine fish, gorgònies…
Bussejant amb Piratas Dive Centre Bussejant amb Piratas Dive Centre Bussejant amb Piratas Dive Centre Bussejant amb Piratas Dive Centre Bussejant amb Piratas Dive Centre
Inmersión The Cathedral. La immersió comença a 3-4 mts i baixem fins a les 30 mts. La paret de corall és molt acolorida i abundant, hi ha moltíssims peixos de colors petits i mitjans formant bancs, un gran banc de sorells, i un cridaner peix granota camuflat en un corall. Visibilitat molt bona, sense corrents. AvisoFa uns dies se'ns va trencar la caixa estanca per a la GoPro, així que vam deixar en mans de David Mengual, divemaster que fa uns extres com a fotògraf al centre de busseig, el reportatge de les nostres immersions d'avui. Preu 2.000 PHP. Uns dies més tard vam despenjar d'internet el muntatge de fotos i vídeos. El resultat va ser bastant decebedor, fotos mal enquadrades, poc creatives i de poca qualitat (l'equip és molt bàsic). El barat surt car, no us ho aconsello per res del mon, no n'hi ha prou amb tenir una càmera per a ser fotògraf.
Al voltant de les 13.30 ja estem de tornada. mengem en Restaurante Noah Pizza Italia. No està malament si t'agrada la cuina italiana, a mi particularment no, les racions són bastant contundents i la pizza de tòfona blanca és molt bona, 1.220 PHP.
Kalikasan Dive ResortKalikasan Dive Resort Després de la migdiada ens acostem a Kalikasan Dive Resort, a uns quinze minuts en tricicle, 250 PHP. És un resort ocupat 100% per xinesos, famós pels bancs de sardines i barracudes que hi ha davant d'ell, a més de la resta de fauna habitual d'aquestes aigües. No disposa de platja, tot ell és penya-segat, unes escales baixen fins al nivell de l'aigua, on hi ha una plataforma des d'on accedir còmodament. És un bon lloc per passar la tarda. 100 PHP de tarifa d'accés per fer snorkel. De tornada a Alona Beach  Restaurante sopem uns pinxos en el primer local que hi ha entrant al nostre carreró. Broquetes de diferents carns, pinzellades totes amb la mateixa salsa, i una cervesa, 300 PHP.
Dia decimonoveno Dues immersions més amb Piratas Alona Dive Center a la zona de Doljo Beach, a poca distància en línia recta de Alona Beach, però amb mes temps de navegació que ahir, perquè cal donar un gran volta per esquivar una zona de corals poc profunda on podria encallar la bangka. Compartim barca amb uns filipins de Califòrnia, un altre de Florida resident a NYC, i amb una noia de Hong Kong. Les immersions no són tan profundes com ahir, i per desgràcia hi ha menys visibilitat, perquè són dos espectaculars parets de 50-60 mts. Inmersión Doljo Point i Inmersión Puntod. Són dues immersions molt semblants, dos espectaculars parets coral·lines de 50-60 mts, on es comença a poca profunditat, entre 3 i 5 mts, i anem baixant la paret vertical on s'han format nombroses esquerdes i petites coves, cobertes de corals durs i tous. Hi ha multitud de peixos d'escull creant petits bancs, morenes, nudibranquis, lionfish, scorpion fish, peixos ratpenat, peixos papallona, peixos globus, fins i tot algun peix granota camuflat en una gorgònia o un corall tubular. Gairebé sense corrent, però poca visibilitat.
Pollastre a l'astBussejar amb Piratas Alona Dive Center ha estat un encert, Alberto converteix a tot aquell que entra en un més de la família, i aquest bon rotllo es nota a la resta del personal del centre. Recomanables 100%. Restaurante Mengem en un local de pollastres a l'ast davant del caixer de BDO, al carrer principal de Alona Beach. No venen racions, cal comprar-lo sencer (220 PHP), però no és massa gran i entra fàcil acompanyat d'una cervesa. Al costat venen gelats.
Migdiada a l'hotel, dutxa i ens anem a veure el capvespre i sopar a Restaurante Linaw Beach Resort. Tot i no tenir vista directa del sol caient darrera l'horitzó des de les hamaques, les vistes són magnífiques, el mar queda a un costat amb la riba plena de bangkas i l'altre les palmeres, sortides d'un petit bosc, s'inclinen sobre la sorra. El restaurant munta les taules directament sobre la sorra, il·luminant les taules amb torxes, l'entorn no podia ser millor. La carta és extensa amb plats locals, asiàtics i occidentals, el servei exquisit propi d'un local cinc estrelles i els preus molt raonables. Com sempre les racions són grans i un plat per compartir és una bona opció per sopar. Mal aconsellats demanem lasanya seafood, un plat excèntric, però no deixa de ser lasanya. Per acabar mango float, unes postres tradicionals a força de galeta cruixent, nata muntada, llet condensada i mango, deliciós. Per beure Margarida i Sant Miguel Light, 685 PHP.
Vistes des de Linaw Beach Resort Vistes des de Linaw Beach Resort Lasanya seafood, Linaw Beach Resort Mango float, Linaw Beach Resort Kalikasan Dive Resort