Altres viatges   |   Utilitats
Capçalera

Malàisia Singapore

Kuala Lipis

Cuarto día KL. Esmorzar en Restoran de Keitaro, 8,70rm. Mal assessorats per l'hotel anem a Bukit Jalil Bus Station. KL Monorail en Bukit Bintang fins a Hang Tuah (1,2rm), i des de allí el Rapid KL a Bukit Jalil (1,4rm). El nostre bus no surt des d'aquí, cal anar a l'estació de KL Perjalan a l'altre extrem de la ciutat. Cansats de transport public agafem un taxi, 25rm, 20 min.
Estación de Kuala Lipis Kuala Lipis va ser un centre miner dedicat a l'extracció d'or abans de l'arribada dels britànics en 1887. En 1898 es va convertir a la capital de Pahang fins a 1953. D'aquesta època són les nombroses cases d'estil colonial de cridaners tons pastís decorades amb arcs, que encara poden veure's en el centre i a la vora del riu Jelai. És una ciutat anodina i avorrida que el seu únic interès és la seva proximitat a Kenong Rimba Park (10 km), una petita reserva forestal que limita amb Taman Negara, on es poden realitzar caminades de diversos dies, passejos nocturns, escalada, observació d'animals o visitar coves. No havent trobat informació ni en guies ni en internet, esperem organitzar-ho tot des d'aquí.
CentrePoint Hotel Bus Horari TransNasional KL Perjalan Kuala Lipis: 08:00, 09:00, 12:30, 13:30, 15:00, 16:00, 18:30, 20:00. 14,50rm, 2h30. 16:10 Arribem a la New Station de Kuala Lipis. L'única línia de busos que funciona és la de KL, així que nomes podrem anar a Kuala Besut en taxi o tren. Un bus urbà ens apropa fins a l'estació de tren. El primer seient lliure és en un tren nocturn a Tanah Merah (21rm) dintre de tres nits, on podrem agafar un taxi fins a Kuala Besut i allí el ferri a Palau Perhentian.
hotel  CentrePoint Hotel (108rm). Hab gran i espaiosa, a/a, tv, servei de te, i una lleugera olor a humitat. Desdejuni inclòs. Wifi en el restaurant i les àrees comunes. Personal amable i simpàtic.
Casas coloniales en Kuala Lipis Casas coloniales en Kuala Lipis Rio Jelai, Kuala Lipis Casas coloniales en Kuala Lipis Centro de Kuala Lipis
Els dos dies següents són festius per als musulmans, a causa de la festivitat del Hari Raya, la fi del Ramadan, i serà difícil fer alguna cosa mes allà de la vida contemplativa. Així que tots els nostres plans de passejos per la selva i contemplació de vida salvatge es van al trast i passarem el temps com millor es pugui. El viatge no organitzat, és el que té, els imprevists. RestaurantWeslis Café, al costat de l'hotel. Arròs amb coco, costelles, i una cervesa 28,50rm. Torna a ploure amb violència, com cada nit.
Gua Kechil Rest. Fung Seng Lao Quinto día Dia de transició. Ens aixequem tarda, esmorzem, passegem, llegim i tornem a passejar. 16:00 Hem quedat amb Johnny, el cuiner de l'hotel, per anar a celebrar el Hari Raya Aidifitri amb uns amics seus. És una de les festivitats musulmanes mes importants, tres dies de celebració que representen la fi del Ramadà, mes durant el qual els musulmans dejunen entre la sortida i posta del sol. Els malais visiten durant aquests dies a familiars i amics per desitjar-se el millor i gaudir del menjar preparat pels amfitrions. Alguns plats típics d'aquest peculiar tour gastronòmic són el ketupat (arròs cuit embolicat en fulles de palmell), beef rendang (vedella cuita amb espècies i llet de coco), el popular satay (carn a la graella en un punxo), curri de pollastre, lemang (arròs glutinós bullit en canya de bambú), o el serunding (coco dessecat fregit amb xili).
En un horrible cotxe verd de trenta anys, recorrem els 27km que ens separen de Jerko (o alguna cosa semblant), una zona rural habitada per malais, gens de xinesos ni hindús. Es tracta d'una casa rural envoltada d'un petit terreny. Després de llevar-nos les sabates accedim directament al menjador on hi ha dues taules de poca alçada, a un costat dones i a l'altre homes, encara que finalment acaben barrejant-se una mica. Hi ha algunes coses per picar i beure. Cada vegada que arriba algun convidat l'amfitriona li reb amb te, pollastre sec picant, arròs... Agafat del seu hort provem snake fruit, te la grandària i forma d'una figa de pell escamosa marró i amb la polpa semblant al durian, i dokon, grandària i forma de pereta de sant juan i sabor a raïm madur.
Rest. Fung Seng Lao Rest. Fung Seng Lao Restaurant Rest. Fung Seng Lao. EXCEL.LENT restaurant xinès al costat del KFC, i ho dic tant pel que sopem nosaltres, arròs amb boles de gambes i una cervesa (21rm), com pels menjars que devoren les famílies xineses que abarroten el local, i que nosaltres no vam saber escollir per no parlar xinès. Repetim la nit següent. Un dels seus plats mes aclamats és el yim kai fet amb pollastres de la granja local l Sunshine Chicken, que són alimentats amb un tipus d'herba que diuen els donen un sabor característic en cuinar-los.
Sexto día 10:00 Des de l'hotel contractem una excursió (200rm) per omplir una mica el dia. Sayno, el nostre amfitrió d'ahir, ens recull en un tot terreny espectacular i ens porta a uns 50km de Kuala Lipis on recollim a Yusuf, que ens guiarà per l'interior de Gua Kechil, una cova sense pena ni glòria malgrat la seva gran volta, i algunes estalactites i estalagmites. La seva importància resideix en la troballa al 1962-63 d'indicis d'ocupació humana, com a pedres tallades i eines simples, que semblen indicar una transició de la caça i la recol.lecció a una economia basada en la "florent agricultura neolítica".
Gua Kechil Gua Kechil En camino a Lata Berembun En camino a Lata Berembun Lata Berembun
Amb Conuntry View Adventure farem la resta del viatge. Muntats en la part t d'un willy ens endinsem a la selva. El camí és estret i empinat, branques de palmera i grans fulles ens copegen i entren al vehicle de tant en tant. La pista varia entre entollada i fangosa, i esquerdada i irregular per les roderes que formen les pluges diàries. El cotxe necessita reductores en mes d'una ocasió, i no sempre estic segur que no anem a bolcar. En aquestes estem uns 45 minuts fins a arribar a la cascada de Lata Berembun, una bonica zona de pícnic i banys. Almenys una vintena de persones estan allí passant el dia. Mes d'un ha hagut de deixar la moto en la vora del camí, ja que els últims metres són gairebé intransitables.
En camino a Lata Berembun En camino a Lata Berembun En camino a Lata Berembun En camino a Lata Berembun En camino a Lata Berembun
La nostra idea era passar un parell de dies a la selva. Vam intentar contactar amb Kenong-Lodge, que mai van contestar, i com tampoc vam trobar a ningú mes ens vam plantar a Kuala Lipis a provar sort. Pel que explica Sayno la gestió de Kenong Rimba Park és una concessió que el govern renova cada dos anys. L'última se la va emportar Kiara Holidays i Centralpoint funciona com a tour operador i allotjament a Kuala Lipis. Així que contactar amb ells sembla a priori el mes adequat actualment.