Altres viatges   |   Utilitats
Cabecera

Islàndia

Höfn i les glaceres

undécimo día Avui visitarem els llacs de les glaceres de Jökulsárlón i Fjallsárlón a 90 km de Höfn seguint la Ring Road. Per primera vegada des de fa deu dies, tindrem la sensació de compartir les nostres visites amb altres turistes. En el primer llac hi ha almenys una dotzena de cotxes al pàrquing, una autèntica barbaritat tenint en compte que tot just hem vist mitja dotzena de turistes fins ara. Les temperatures són altes, es mantenen durant tot el dia entre -2° i 3°, però a mig matí s'aixeca fort vent i la sensació tèrmica cau en picat.
Lago glaciar de Jökulsárlón Lago glaciar de Jökulsárlón Lago glaciar de Jökulsárlón Lago glaciar de Jökulsárlón Lago glaciar de Jökulsárlón
Icebergs del lago glaciar de Jökulsárlón varados en la playaIcebergs del lago glaciar de Jökulsárlón varados en la playaEl llac glacial de Jökulsárlón cobreix una extensió de 18 km2, sent el més gran de Islàndia. Es va formar fa menys de 100 anys com a resultat del desglaç de la glacera Vatnajökull, una immensa mola de gel de 8.100 km2que en alguns punts arriba als 900 mts d'alçada. Blocs de gel de diferents mides, alguns arriben als 30 mts, es desprenen de la glacera i naveguen pel llac, produint una bonica gamma de colors entre el negre de la sorra volcànica, el blau turquesa del gel i l'intens mantell blanc de neu que ho envolta tot. Tot i que la majoria d'icebergs es desfan pel camí, alguns d'ells són arrossegats fins al mar, on queden encallats a la platja de sorra negra volcànica. En el seu camí es creuen amb algunes foques i gavines que semblen compartir zona d'abundant pesca. Encara que en temporada alta és possible recórrer el llac en pot inflable, l'única opció a l'hivern és caminar pels marges, seguint un sender marcat per estaques que delimita les zones on el gel pot trencar-se. Fa vent i fred, però compensen les vistes del llac i la glacera al fons que són impressionants.
Lago glaciar de Jökulsárlón
Lago glaciar de Fjallsárlón Lago glaciar de Fjallsárlón Lago glaciar de Fjallsárlón Lago glaciar de Fjallsárlón Lago glaciar de Fjallsárlón
Lago glaciar de FjallsárlónLago glaciar de FjallsárlónSeguint la Ring Road 10 km direcció oest trobem el llac glacial de Fjallsárlón, que igual que l'anterior es forma pel desglaç de la glacera Vatnajökull. És una llacuna més petita, d'uns 4 km2, on grans blocs de gel despresos de la glacera naveguen a la deriva. Alguns d'ells queden atrapats a la riba, i és fàcil acostar-se a ells, encara que cal anar amb molt de compte ja que no és fàcil distingir quan hi ha terra o aigua perquè tot està cobert de neu. El fons volcànic li dóna a l'aigua un to negrós que, en contrast amb la neu, fa que els blaus d'alguns trossos es vegin encara més intensos. Només hi ha dos cotxes al pàrquing, al costat del que hi ha un petit restaurant, des d'on cal caminar 500 mts per arribar al llac.
Lago glaciar de Fjallsárlón
Les opcions de restauració a Höfn són abundants, només en els 400 mts que hi ha entre la benzinera Olis, a l'entrada del poble, i el far, hi ha mitja dotzena de locals: Kaffi Hornið, un bonic local de fusta ideal per hamburgueses i cervesa ; Humarhöfnin Veitingahús, on serveixen menjar islandes; pizzes a Ishusid; entrepans a Hafnarbuðin; i de postres un cafè i alguna cosa mes a les cafeteries Nyhöfn Nordic y Urta, o unes copes a Hafið. Nosaltres per sopar vam escollir  RestaurantePakkhus, ubicat en un antic magatzem de ferralla al port, ens agrada el seu aspecte exterior amb els segells originals en les portes. Té una carta variada de productes locals, molts d'ells peix i marisc. Demanem salmó, peix del dia (fresh ocean ling), cervesa Vatnajökull (de la zona) i vi, 10.240 ISK. El servei és ràpid, atent i el local disposa de connexió internet.
Disfruta mientras conduces Grupo de renos junto a la carretera Disfruta mientras conduces Caballos islandeses junto a la carretera Disfruta mientras conduces
Duodécimo día Tornem a Egilsstaðir a pel nostre Dacia Duster. Espero que hagin arreglat la clau a Reykjavik i enviat de tornada en avió. El camí és una mica pesat, són uns 240 km que es fan en 4h més o menys. La carretera recorre una infinitat de fiords de la costa est, i encara que el primer tram de carretera està net de neu, no es poden agafar grans velocitats, ja que hi ha força rens i creuen al seu aire la calçada a la recerca de pastura sota la neu . La primera hora de marxa és relativament tranquil·la; les dues següents hi ha intervals de neu, boires i gel a la calçada; i l'última hora abans de Egilsstaðir cal pujar el port, cada vegada hi ha més neu, més boira i més gel, però baixant la velocitat i anant amb compte arribem bé.
Disfruta mientras conduces Grupo de renos junto a la carretera Caballos islandeses junto a la carretera Grupo de renos junto a la carretera Disfruta mientras conduces
Per a la nostra sorpresa a les 12:30 la clau està en l'aeroport. Ens lliuren la clau fins i tot abans de pagar-la, ja que no tenen feta la factura. Mentre la fan anem a buscar el cotxe a la benzinera al costat de l'aeroport, on ha estat aparcat els últims quatre dies. El trobem cobert de més d'un pam de neu. Agafem un cotxe cada un, tornem a l'aeroport l'Skoda d'Hertz, comprem alguna cosa per menjar al supermercat Netto i tornem al concessionari a pagar. Hem decidit tornar a Höfn, encara que perdem els 40€ de la reserva que teníem en un hotel de la ciutat. Tornar avui mateix ens permetrà afrontar els dos dies restants una mica més relaxats. Sortim a les 15h i a les 19h ja estem allà. La major part del trajecte és amb negra nit, però encara que hi ha neu a la calçada, no neva ni fa vent. Hem tingut sort.
Disfruta mientras conduces
Höfn HI Hostelhotel Höfn HI Hostel, 6.360 ISK. A 10 minuts caminant del centre, a prop de la benzinera N1.Habitació petita amb dos llits, tauleta de nit, penjadors darrera de la porta i rentamans. Les maletes cal deixar-les als peus del llit, i el bany és compartit. Hi ha una zona comuna amb taules i revistes, una àmplia cuina dotada amb tot el necessari, menjador amb una dotzena de taules, i ofereix te, cafè i sucs de taronja o poma gratis durant tot el dia. Encara que l'habitació podia ser més gran, és un lloc net i agradable, amb bon servei, on no dubtaria a tornar. Davant d'ell es pot aparcar sense problema. Esmorzar no inclòs.
Lago glaciar de Fjallsárlón
Sopem a RestauranteHafnarbuðin, un local petit, familiar i sense pretensions al port. Decorat com una hamburgueseria dels anys seixanta, ofereixen hamburgueses, nuggets de pollastre, patates fregides, entrepans (la seva especialitat és el de llagosta, encara que d'això ens vam assabentar massa tard). Bon preu, bon menjar i bon servei.