Altres viatges   |   Utilitats
Cabecera

Islàndia

D'Egilsstaðir a Höfn

Décimo día Com que no tindrem el cotxe arreglat almenys fins dilluns, hem llogat un altre a Herz amb la intenció d'apropar-nos a Höfn, i durant el cap de setmana visitar les glaceres de Jokulsarlon i Fjallsarlon. Són quatre hores de camí, i les mateixes de tornada el dilluns per recollir el cotxe amb la clau arreglada, però almenys no estem aturats a Egilsstaðir, on realment hi ha molt poc a fer. El dia es desperta fred, quan sortim de Egilsstaðir estem a -5 °, en algun moment del dia el termòmetre del cotxe marca -11 °, i estem a -3 ° en arribar a Höfn, havent ja enfosquit.
En el norte es facil ver caballos islandeses pastando junto a la carretera En el norte es facil ver caballos islandeses pastando junto a la carretera En el norte es facil ver caballos islandeses pastando junto a la carretera En el norte es facil ver caballos islandeses pastando junto a la carretera En el norte es facil ver caballos islandeses pastando junto a la carretera
Arrancando el nuevo Skoda antes de salir de EgilsstaðirPrimer intentem visitar la cascada de Hengifoss, amb 128 mts de caiguda, la segona més alta del país. Després de seguir la bonica carretera 931 que voreja el llac Lagarfljót durant mitja hora, un pont creua a l'altra banda i ens deixa davant del pàrquing. No hi ha ningú, i durant el trajecte només ens hem creuat dos cotxes. En els cartells d'informació veiem un sender que segueix una pronunciada pendent fins a la cascada, a 2,5 km d'allí, unes tres hores completar l'excursió. No disposem de tant temps si volem arribar de dia a Höfn, a més estem a -7º, hi ha força neu i no hi ha garanties que el camí estigui completament obert. Vam decidir no arriscar, una altra vegada serà.
Disfruta del paisaje mientras conduces
Disfruta del paisaje mientras conduces Disfruta del paisaje mientras conduces Disfruta del paisaje mientras conduces Disfruta del paisaje mientras conduces Disfruta del paisaje mientras conduces
Disfruta del paisaje mientras conducesDisfruta del paisaje mientras conducesCal tornar a Egilsstaðir per prendre la Ring Road, que porta cap al sud fins a Reyðarfjörður. Des d'allà voreja la costa, entrant i sortint en més de mitja dotzena de fiords, només hi ha un pont a la badia de Breidalsvík, fins arribar a Höfn, situat en una petita península. Parem a estirar les cames en Stöðvarfjörður, un petit poble de 200 habitants sota la muntanya Hellufjall. Entrem a la cafeteria del port i prenem alguna cosa calenta. Tot el trajecte ens acompanya el mateix paisatge, a un costat el mar, que de tan en tant entra terra endins convertit en fiord, i l'altre les muntanyes nevades. Aquesta és la zona més tranquil·la i menys poblada del sud del país, nomes travessem alguns grups de cases, nuclis urbans on no viuen més de 200 habitants, i algunes granges aïllades.
Höfn és un poble pesquer de 1.600 habitants situat en una petita península, entre els fiords de l'est i la glacera Vatnajökull. Disposa de gran varietat d'allotjament, restaurants, gasolineres, bancs i supermercats, però és només un poble anodí que treu partit de la seva ubicació enmig dels 520 km que separen Egilsstaðir i Vik i Myrdal.
Haukaberg House, HöfnHaukaberg House, Höfnhotel Haukaberg House. Casa particular a sis kilòmetres de Höfn, en una zona residencial molt tranquil·la. Disposa de quatre habitacions amb bany compartit. La zona comuna és un ampli menjador amb sofàs, una taula gran envoltada d'una desena de cadires i cuina americana amb nevera, rentavaixelles i coberts de tot tipus. Aparcament per a quatre cotxes. A l'amo ni li veiem el pèl, ens deixa notes a la porta per comunicar-se amb nosaltres.
Hoffell Hot Tubs Hoffell Hot Tubs Hoffell Hot Tubs Hoffell Hot Tubs Hoffell Hot Tubs
A Höfn també hi ha una piscina que fa molt bona pinta, amb tobogans, sauna, i petites basses amb diferents temperatures, però els caps de setmana tanca a les 19h i no arribem a temps cap dels dos dies. Recomanats per un local anem a Hoffell Hot Tubs, 1.000 ISK. Al costat de la carretera 984, a uns 18 km de Höfn. Està en les terres d'un granger i cobra 1.000 corones en efectiu, l'únic moment en el teu viatge a Islàndia en què no podràs pagar amb targeta. Obre de 10 a 22h. Són cinc gorgs d'aproximadament 150 cm de diàmetre amb diferents temperatures. Hi ha vestidors per a homes i dones en uns barracons, i dutxa al costat de les piscines. Sens dubte el bany més tranquil de tots els que hem estat.