Altres viatges   |   Utilitats
Capçelera

INTERRAIL

Praga

Praga té fama de tenir el centre urbà més bonic d'Europa, milers de persones la visiten a diari, això ha contribuït a que sigui una ciutat cara per al turista, i un lloc on donar un pas en els seus punts mes emblemàtics es fa gairebé impossible. A excepció del Castell on és millor pujar en bus o tramvia, Praga és una ciutat petita, ideal per a visitar caminant, i per a prendre una pilsen, cervesa originària de Plzen al nord del país, en alguna de les seves cerveseries.
Staromestske namesti, Iglesia de San Nicolas al fondo Comencem a la plaça de la Ciutat Vella veient, amuntegats entre centenars de turistes, com el famós Rellotge Astronòmic dóna les hores. A la plaça es troben també l'església gòtica de La Nostra Senyora de Tyn, l'església barroca de Sant Nicolau, i el Monument a Jan Hus. El carrer per vianants Celetna ens duu a la Torre de la Pólvora, principal entrada a la Ciutat vella, i a la Casa Municipal, un bon exemple de l'art nouveau. Dinem a Havelska Koruna (265 CZK). Un curt passeig ens duu a Josefov, l'antic barri jueu, on destaquen la sinagoga Staronova, la més antiga d'Europa, i el vell cementiri. Tornem al centre, i enfilant per el carrer Karlova arribem al punt més famós de la ciutat, el Pont Carles.
Reloj Astronómico, Staromestske namesti Hi ha més gent que al metro en hora punta, al mig del pont un parell de bluesman de veu estripada amenitzen l'ambient. Quan arribem a Mala Strana, a l'altre costat del pont, ja és de nit. Vi calent (35 CZK) i volta cap a l'hotel. A l'endemà tornem a creuar el riu Moldava pel pont Carles, i a Malostranske namesti, centre de Mala Strana, agafem el tramvia 23 (20 CZK) per pujar al Castell, on passem tot el matí. Tornem al centre i dinem al Novomestsky Pivovar (536 CZK). Des d'allà per Vaclayske namesti, una àmplia avinguda plena de botigues de roba i joieries, arribem a l'estàtua de Wenceslao i la placa homenatge a Jan Palach. Visitem la Torre Henry i prenem un te a la Casa Municipal (100 CZK).
El Castillo Musicos callejeros en el Puente Carlos Vistas desde el Castillo Placa en recuerdo de Jan Palach Viejo cementerio judío
Tren D733. Budapest - Praga tren D 733. 19:55 Budapest Keleti 06:01 Praga. Reserva: 22€ El primer compartiment per a nosaltres sols, armariet amb mirall i endoll, tauleta raconera, penjarobes per a les jaquetes, i altell on deixar les motxilles. 22:00 apaguem el llum. 22:40 Ens demanen el passaport, en la frontera entre Hongria i Eslovàquia. 00:30 Altra vegada a mostrar el passaport, frontera Eslovàquia Txèquia. No hi ha qui dormi... El personal de finestreta a l'estació de Praga és força imbècil, com el 90% del personal cara al públic aqui, són uns amargats, freds i antipàtics.
Mapa Mapa de la ciutat (3300x2300), Mapa Mapa detallat del centre, Mapa Mapa del metro.
Monumento a Jan Hus, Staromestske namesti Hotel Hostel Týn. 1100 CZK hab. doble, bany i dutxa compartits, moqueta, net i silenciós. Cèntric, a un minut de Staromestske Namesti. Esmorçar no inclòs. No internet. Es pot aspirar a més. Hotel Travellers Hostel Dlouha. 1100 CZK. Hab doble, ambient juvenil i motxiler. Molt cèntric Reservar amb antelació. La bugaderia ràpida però demoledora amb la roba (150 CZK).
Restaurant Havelska Koruna. Local popular i cèntric on es pot prendre un goulash i una cervesa per tot just 4€. Les taules són compartides, i el menjar bo i abundant. Restaurant Novomestsky Pivovar. Antiga cerveseria. Menjar típic txec a tots els preus, plats des de 200 CZK fins a 650 CZK.
Sugerencia Enllaços d'interès www.cd.cz Sistema Ferroviari, Plana Oficial de Praga, Czech Tourism (castellà), Praga amb guia.