Altres viatges   |   Utilitats
Cabecera

PERÚ

Lagunas- Chachapoyas

Hotel Eco, Lagunas Hotel Eco, Lagunas Noveno día Després de cinc dies a la Reserva Nacional Pacaya Samiria, tornem al mateix hotel en el qual vam passar la primera nit a Lagunas. hotel Hotel ECO, 50 soles. L'hotel d'Emerson és probablement l'única opció decent del poble. La relació qualitat preu és insuperable, està net, en una zona tranquil·la i és molt còmode. Ens donem una bona dutxa i sortim a la recerca de sopar. RestauranteA la nit les opcions de restauració són escasses, però algunes famílies aconsegueixen uns ingressos extra cuinant per després vendre-ho a la porta de casa. Hi sol haver una taula petita, alguns tamborets, fins i tot una barbacoa on rosteixen la carn o el peix del dia. És una opció barata i fàcil per conèixer de primera mà la gastronomia local. Arròs amb pollastre i cervesa, 15 soles.
Calle principal de Lagunas Calle principal de Lagunas Calle principal de Lagunas Calle principal de Lagunas Calle principal de Lagunas
Décimo día Un motocarro ens porta al port per dos soles. La llanxa rapida surt a les 5h30 de Lagunas i arriba a Yurimaguas a les 13h.  No hem agafat Huallaga Vip, perquè passava massa tard, i hauríem perdut un dia més. En el seu lloc comprem bitllet a les llanxes ràpides de AQP, 40 soles. Tarda 5h30, suposo que perquè va contra corrent, i perquè para als pobles que hi trobem pel camí, ja sigui perquè algú li crida des de la riba o perquè algun passatger ho sol·licita. No donen refrigeri.
Catedral de la Virgen de las Nieves, Yurimaguas Centro de YurimaguasEn Yurimaguas els molls es troben a cinc minuts de la Plaza de Armas, un enorme espai ple d'arbres i bancs on seure, envoltat d'edificis construïts durant l'època del virregnat. La vista es desvia immediatament cap a la Catedral de la Mare de Déu de les Neus, una església amb una enorme torre central, que sembla desproporcionat amb la mida del poble. Passem per l'hotel  hotel Rio Huallagaon havien quedat les nostres motxilles, a Lagunas vam anar només amb les bosses de mà de 15 litres. Deixem tot l'equipatge allà unes hores més i ens anem a dinar.
A la Plaça d'Armes i els carrers que l'envolten, hi ha un munt de botigues i restaurants a preus populars. Un d'ells és Restaurante La Perla. Menú des de 7 sols, sopa del dia i mig tamal com entrants, plats principals pebrot farcit i chicharrón de porc, i com sempre chicha inclosa, 15 soles.
Centro de Yurimaguas Centro de Yurimaguas Plaza de Armas, Yurimaguas Plaza de Armas, Yurimaguas Parquing de mototaxis junto al embarcadero de Yurimaguas
Des de l'hotel Rio Huallaga ens demanen a un col·lectiu, conservàvem la targeta del que vam agafar fa una setmana, que ens passa a recollir per l'hotel. Quan arribem a la central, ja hi ha una parella que ens està esperant per fer el trajecte a Tarapoto. La tarifa són 20 soles cadascun o 80 soles el vehicle complet, es triga poc més de dues hores.