Altres viatges   |   Utilitats
Capçelera

ETIOPIA

Awasa

Situada a la vora del llac Awasa, aquesta bella ciutat és lloc de repòs per als etíops ben posicionats. Hi ha bancs, agències de turisme, bons hotels, àmplies avingudes, lloguer de bicicletes, restaurants amb cambrers uniformats... Ideal per a passar un parell o tres de dies en un lloc tranquil, envoltat de llocs que visitar.
Camino a Wondo Genet Awasa se sembla mes a les ciutats del nord, altra vegada escassegen els blancs, avingudes àmplies i millor cuidades, no en va és centre d’estiueig etíop. Arribem al migdia després d’un tranquil viatge amb autobús, menjem i a la tarda sortim a fer una passejada pel llac Awasa a veure hipopòtams. Aquí la barca és a rems, i massa gran perquè la dugui una sola persona, dos nois joves es van alternant, un d’ells no deixa de mastegar xat. Els hipopòtams són molt mes difícils de veure que els cocodrils, és un animal tímid i quan ens veu s’amaga sota l’aigua. Aquesta timidesa esta combinada amb una enorme agressivitat, sembla ser que amb motiu de defensar el territori i les criatures. Degut al fet que la nostra barca és de rems no ens vam apropar tant com al llac Chamo, només un parell de fotos. A la volta gairebé ens agafa la tempesta.

El viatge a Wondo Genet va ser tota una experiència en mitjans de transport africans. Entre Arba Minch i Awasa, es troba Sashemene, que és un punt entremig de fangar i femer, on vam haver de fer canvi d’autobusos i esperar que s’omplís per mes de trenta minuts; ja sabeu que els autobusos només surten quan estan rigorosament plens. Us sorprendríeu del que dóna de si un autobús... Des de Washa
Llac Awasa a Wondo Genet vaig agafar primera vegada un gari, un carruatge per a tres persones arrossegat per un cavall, famèlic en el nostre cas, que va haver de pujar-nos per un empedrat camí durant gairebé mitja hora... Però el millor va ser la volta des de Washa a Sashemene, en una petita furgoneta Toyota per a nou persones, ho iniciem vint-i-dues (22) persones, però pel camí vam recollir a cinc mes. La veritat és que al final era una conya, cada vegada que creies que no entraria ningú mes, ja es pujava un altre, jejeje
Hipopotamo, Llac Awasa Al nostre hotel, l’hotel Unique, hi ha vigilant nocturn. Un vellet que no té mitja ostia, amb cara de bonatxó, però que va armat amb un matxet de tallar canya, així que cuidadin... El vam descobrir la primera nit, quan des del reixat d’entrada cridem perquè ens obrissin i va aparèixer l’home matxet enlaire avan-çant cap a nosaltres, una imatge de pel·lícula. La segona nit li vam tornar a cridar i ja estàvem amb les càmeres preparades per a tirar la foto National Geographic, però no duia el matxet damunt, llàstima...
Aquesta ciutat sense encants aparents té petits tresors amagats, una llotja diària de peix, Amoora Gedel per als afeccionats a l’ornitologia, l’església de San Gabriel, tres cibercafés, així com cmercat els dilluns i els dimarts.
Centre de Awasa Llac Awasa. Barques a rems per a deu passatgers, triguen unes tres hores en anar i tornar a Tikur Wuha, lloc on nien els hipopòtams. El lloguer costa uns 30 birr per persona i el embarcador es troba al costat del Unique Hotel. Shashemene. Encreuament de camins entre Addis Abeba i Arba Minch, aquesta ciutat bruta, sorollosa i plena de gom a gom de gent, va ser el lloc que menys em va agradar de Etiòpia. Plena de carteristes, el seu únic interès resideix a ser l’origen del moviment rastafari, que té la seva pròpia comunitat en el barri de Jamaica al nord de la ciutat i on es pot aconseguir marihuana (encara que és il·legal, compte).
Wondo Genet Wondo Genet. Aquestes aigues termals a 15 km de Shashemene, són un oasi envoltat de un dens bosc i cantar d’ocells. L’entrada costa 6 birr i dóna dret a l’ús dels vestidors, dutxes calentes i tres piscines d’aigua calenta a diferents graus, la ultima gairebé bullint no vaig tenir valor ni de ficar el peu sencer. L’autobús us deixa al poble de Washa, des d’on hi ha 20 minuts caminant, o en gari per 4 birr.

Burxada  Hotel  Unique Park Hotel. Situat al costat del embarcador del llac, la habitació amb dutxa i mosquitera costa 25 birr. Fantàstics jardins amb terrassa on refrescar el ganyot. A més fan una foto a tots per a l’àlbum de visites. Entranyable servei de bugaderia, una simpàtica i frondosa dona renta a mà per 10 birr, vigilància de la roba estesa per si plou, inclosa. Jo vaig afegir 10 birr de propina, sóc incapaç de pagar 1,2€ per netejar la meva fastigosa i pestilent roba a mà...
 Hotel  Wabe Shabele Hotel. Piscina, terrassa al llac i un fantàstic restaurant, a més de guàrdies armats a la porta, fan que aquest hotel costi 75 birr la nit. Recomanat el restaurant.
Bus  Diari des de Addis Abeba, per la millor carretera del país, 40 birr. L’estació esta a uns dos quilòmetres del centre. Cada mi tja hora surten autobusos a Shasehmene.